دانلود پایان نامه محاسبه ارزش افزوده تولید تابلو های برق+نمودارها قیمت: 3700 تومان ![]() دانلود پایان نامه محاسبه ارزش افزوده تولید تابلو های برق+نمودارها دانلود پایان نامه محاسبه ارزش افزوده تولید تابلو های برق بر اساس مدل زنجیره ارزش نوع فرمت : Word و قابل ویرایش فهرست مطالب فصل اول: طرح تحقیق............................1 1-1- مقدمه............................................................2 1-2- بیان مسئله ........3 1-2-1- شناسایی فعالیتهای شرکت.......................................................4 1-3- اهمیت وضرورت تحقیق ...........................4 1-4- هدف کلی و اهداف جزئی تحقیق................................................5 1-5- سوال یا فرضیه تحقیق .....................5 1-6- چارچوب نظری و مدل تحلیلی تحقیق.................................................6 1-7- تعریف عملیاتی ونظری٬ اصطلاحات......................................................7 1-7-1- فعالیتهای اصلی...............................................................8 1-7-2- فعالیتهای حمایتی................................................8 1-8- قلمرو زمانی ومکانی تحقیق................................................9 فصل دوم: ادبیات تحقیق............................................10 2-1- مقدمه...............................11 2-2- مدل زنجیره ارزش پورتر............................................11 2-2-1- ملاحظات مدل پورتر ........................13 2-2-2- ارزش افزوده چیست؟................................13 2-2-3- روشهای محاسبه ارزش افزوده]23[..................13 2-3- نگرش زنجیره ارزش در طراحی زنجیره تامین...........................15 2-4- علت استفاده پورتر از زنجیره ارزش...............................15 2-5- حاشیهسود]30[.................16 2-6- زنجیرهتامین............................17 2-7-ایجاد مزیت در هزینه بر اساس زنجیره ارزش..........................................17 2-8- طراحی مدل زنجیرة ارزش در ابعاد کلی صنعت......................................20 2-9- ده عامل پیشران در هزینه ها..........................................21 2-10- مدل مفهومی زنجیره ارزش تسهیم اطلاعات................................................21 2-11- چه مواردی هزینة فعالیت های زنجیرة ارزشی را تعیین می نمایند ؟.........24 2-11-1- محرکهای ساختاری هزینه..............................25 2-11-2- محرکهای اجرایی هزینه.........................25 2-11-3- رقابت هزینه ای ................................26 2-11-3-1- سه بخش در زنجیر ارزشی شرکت تفاوت هزینه بر حسب رقبا..........26 2-11-3-2- تصحیح معایب هزینه ای مربوط به عرضه کننده ( فروشنده )............26 2-11-3-3- اصلاح معایب هزینه های داخلی................26 2-12- تجزیهوتحلیلزنجیرهارزش..........................................29 2-13- زنجیرهارزشوتجزیهوتحلیلهزینه...............30 2-14- تعریفزنجیرهارزشبهمنظورتجزیهوتحلیلهزینه...............30 2-14-1- رفتارهزینهها..................................31 2-15- پیشینه تحقیق ........................................31 2-15-1- تحقیقات داخلی.................................31 2-15-1-1- تحلیلزنجیرهارزشدرخوشهمبلمانتهران..........................31 2-15-1-2- مقالهتاثیراتفناوریاطلاعاتبرزنجیرهارزشسازمانی...............................................34 2-15-1-2-1- برنامه ریزی منابع انسانی چیست؟...............................34 2-15-1-2-2- تحلیلزنجیرهارزشصنایعفرآوریسیبزمینیاستاناردبیل.]20[......................36 2-15-2- تحقیقات خارجی......................................................40 2-15-2-1- نوآوری زنجیره ارزش.....................................40 2-15-2-2- زنجیره ارزش.....................................40 2-15-2-3- راهنمایی برای تحلیل زنجیره ارزش......................40 فصل سوم:روش تحقیق..................................................42 3-1- روش تحقیق: کاربردی- توصیفی.......................43 3-2- جامعه آماری..........................43 3-3- متغیرها......................................43 3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات......................43 3-5- روایی ابزار..................................44 3-6- مراحل اجرا..................................... 44 3-7- روش محاسباتی............................... 44 3-7-1- نحوه محاسبه ارزشافزوده............. 45 3-7-1-1- روش تفریقی......................45 فصل چهارم: تجزیه وتحلیل آماری............................. 46 4-1- مقدمه.......................47 4-1-1- انواع تابلو ها از نظر سطح ولتاژ..........................47 4-2- بررسی سوال فرعی اول تحقیق.......................48 4-2-1- مرحله اول تدارکات ورودیها...........................48 4-2-2- مرحله دوم:عملیات ساخت و تولید.......................49 4-2-2-1- قسمت های مختلف کارگاه تابلو سازی.............................49 4-2-2-1-1- قسمت فلز کاری ......................49 4-2-2-1-2- قسمت رنگ.................................50 4-2-2-1-3- قسمت مونتاژ الکتریکی...............................52 4-2-3- مرحله سوم: تدارکات خروجی.....................................53 4-2-4- مرحله چهارم: بازاریابی و فروش...................................53 4-2-5- مرحله پنجم :خدمات پس از فروش................................53 4-3- بررسی سوال دوم فرعی .......................54 4-3-1- مرحله اول : تدارک ورودیها........................................54 4-3-2- مرحله دوم: ساخت و تولید............................56 4-3-2-1- لیست هزینه های مراحل تولید درانواع محصولات ......................58 4=3-3- مرحله سوم:تدارکات خروجیها........................68 4-3-4- مرحله چهارم:بازار یابی وفروش......................................70 4-3-5- مرحله پنجم: خدمات پس از فروش ...........................71 4-4- بررسی سوال سوم فرعی..................................................74 4-4-1- سهم ومیزان هرکدام ازفعالیتهای ارزشی درارزش افزوده کل....................74 4-4-2- محاسبه در صد هزینه های هر فاز .................74 4-4-3- درصد ارزش افزوده هر فعالیت در انواع محصول ......................77 4-4-4- درصد ارزش افزوده ایجاد شده در انواع محصولات....................................................................82 فصل پنجم:نتیجه گیری........................................................84 5-1- مقدمه .................................85 5-2- مقایسه با دیگر تحقیقات..........................................86 5-2-1- شرکت خزر برق ساحل........................86 5-2-2- مبلمان خوشه تهران.............................86 5-2-3- شرکت خودرو سازی ایران...................................86 5-2-4- زنجیره ارزش صنایع منتخب استان اردبیل....................................................................................87 5-2-5- بهبود مستمر زنجیره های ارزش – تأمین.....................................................................................87 5-2-6- تاثیرات فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش......................................................................................87 5-2-7- نوآوری در زنجیره ارزش........................................88 5-2-8- زنجیره ارزش.............................................89 5-2-9-راهنمایی برای تحلیل زنجیره ارزش...............................................................................................89 5-3- محدودیتهای تحقیق.................................................................89 5-4- محدودیتهای محقق...................................................................................................................................90 5-5- پیشنهاد به شرکت خزر برق.....................................................................................................................91 5-6- پیشنهاد به دیگر محققین..................................................................91 5-7- نتیجه گیری..........................................................92 منابع...................................................................................93 فهرست جدول ها جدول (4-1)لیست هزینه های ساخت تابلو 160 آمپر.....................................................................................58 جدول (4-2) لیست هزینه های ساخت تابلو 250 آمپر....................................................................................60 جدول (4-3)لیست هزینه های ساخت تابلو 400 آمپر.....................................................................................62 جدول (4-4)لیست هزینه های ساخت تابلو 630 آمپر....................................................................................65 جدول (4-5) هزینه های هرفاز تولید در انواع محصولات شرکت...................................................................68 جدول (4-6) هزینه های هرفاز از زنجیره ارزش تابلو برق..............................................................................73 جدول (4-7)در صد هزینه های هر فاز از زنجیره ارزش..................................................................................75 جدول (4- 8 )میزان ارزش افزوده هر فاز از زنجیره ارزش(به تومان)..............................................................76 جدول (4-9)درصد ارزش افزوده هر محصول (به تومان)..................................................................................83 فهرست نمودارها٬ عکسها و نقشه ها شکل( 1-1 ) زنجیره ارزش مدل پورتر]18[..........................................................................................................6 شکل (1-2 )زنجیر هارزش تابلوهای برق شرکت خزربرق....................................................................................7 شکل( 2 - 1) سیستم زنجیره ارزشی..................................................................................................................25 شکل(2-2)زنجیرهارزشجهانیمبلمانچوبی............32 شکل(4- 1)زنجیره ارزش تابلو برق شرکت خزر برق..........................................................................................48 شکل(4 - 2) مراحل اجرایی سیستم شستشو و رنگ.........................................................................................51 شکل(4- 3)زنجیره ارزش در بخش تدارک ورودیها...........................................................................................54 شکل (4– 4)زنجیره ارزش فاز ساخت و تولید....................................................................................................57 شکل(4-4)زنجیره ارزش در بخش تدارک خروجیها..........................................................................................69 شکل(4-5 )زنجیره ارزش در بخش بازاریابی وفروش..........................................................................................70 شکل(4-6)زنجیره ارزش در بخش خدمات پس از فروش...................................................................................72 شکل(4-7)درصد ارزش افزوده هر مرحله از زنجیره ارزشدرتابلو برق 160آمپر............................................77 شکل(4-8)درصد ارزش افزوده هر مرحله از زنجیره ارزشدرتابلو برق 250آمپر...........................................78 شکل(4- 9)درصد ارزش افزوده هر مرحله از زنجیره ارزشدرتابلو برق 400آمپر............................................79 شکل(4-10)درصد ارزش افزوده هر مرحله از زنجیره ارزشدرتابلو برق 630آمپر شکل(4-11) درصد ارزش افزوده در انواع محصولات |