سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

دانلود نمونه سوالات تستی و تشریحی آیین نامه راهنمایی و رانندگی+جزوات

سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

دانلود نمونه سوالات تستی و تشریحی آیین نامه راهنمایی و رانندگی+جزوات

تو بهترینی چون از بین 100 هزار تا گل تو رو پیدا کردم

یه روز  صبح از خواب بیدار میشم  میبینم خورشید داره  می خنده به خودم میگم امروز  چقدر  قشنگه و اجساس  می کنم  هوا بهاری شده  شکوفه ها دوباره  گل  میدن وقتی از  خونه  میرم  بیرون می بینم همه خوشحالند و مثل  خورشید دارن می خندن  همه  شادند جی شده جی خبر شده همه با  خبر میشن که از امروز یه روزی شروع شده که روزهاش  آفتابی و شبهایش مهتابی هست صدای پای گلها میاد بهار اومده پیراهن خوشگل پوشیدن و موها همه آراسته مردها با کفشهای  واکس  زده  و  تمیز بجه ها همه خوشحال چی  خبر شده همه میگن بریم  سفر  گره ها همه باز شدند پرنده ها از لونه هاشون بیرون میان جیک جیک می کنند  و میگن  سال نو  اومده  عمو نوروز اومده هر کسی با یارش یکی با خانواده اش  یکی  با دوستش  همه میرن  عید  دیدنی جاده ها حونه ها  همه  رنگارنگ و تمیز همه میگن سال نو مبارک  سال 1398 اومده پس از  زمستان بهار  اومده....تو هم  بخند  چرا  نمی خندی  زیبای  من بخند ببین  کلاغ  سیاه  زاغ سیاه هم خوشحال هست  دمهای  سیاه خودشو  تکون میده  دختران همه  گل  می  چینند  سبد  رو  پر  میکنند  تو  هم  بخند  بهار اومده.....

بلند شدن قد در همه افراد یکی نیست سوالی که در ذهن همه هست

بلند شدن قد در  همه  افراد  یکی  نیست سوالی که در  ذهن همه هست  بیشتر میخواهید  بدانید  از  این  سایت www.armin3d.com  قبل از  بلوغ  به فکر  قد  باشید  آخه  بعدش که  سن  مثلا 35  سال  شد  یا  حتی 25  سال شد  کمی  سخت  میشه اما  رشد  کردن راههایی داره  مثل  غذای  خوب  فکرهای  خوب  خواب  خوب .ووو  افراد قد کوتاه حتی از اینکه فقط 1 سانتی متر هم بلندتر شوند خیلی خوشحال می شوند - چگونه خیلی قد بلند شویم؟ حداقل 10 تا 20 سانتی متر؟ در بدن ، هورمونی به نامچگونه خیلی قد بلند شویم؟ حداقل 10 تا 20 سانتی متر؟  هورمون رشد موجود است که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی ، در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی می شود. استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ ، ادامه دارد یعنی تا اوایل ۲۰ سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود دارد. بعد از سخت شدن قسمت نرم وغضروفی استخوانهاو توقف رشد طولی ان ها قد فرد دیگر افزایش نخواهد یافت.برای افزایش هورمون رشد داشتن خواب کافی،استفاده از ۶ وعده غذایی به جای ۳ وعده،ورزش کردن،استفاده از مواد غذایی غنی از کلسیم :شیر ولبنیات،کاهش استرس مهم است.

پروتئین یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد قدی تغذیه است . در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد. یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند. بهتر است پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ، مرغ و ماهی ، تخم مرغ و شیر. در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، روی و فلوئور از اهمیت ویژه برخوردار هستند. منابع کلسیم: لبنیات مثل شیر ، ماست ، پنیر خامه و بستنی است . فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان است. فلوئور نیز در آب موجود است و آب مصرفی بایستی محتوی ppm 1 فلوئور باشد.
تحقیقات اخیر ، اذعان می دارد که مصرف ” روی ” به مقدار کافی موجب رشد قدی مناسب خواهد شد ، در خاورمیانه و خصوصاً ایران مصرف کم روی موجب کوتاه قدی میشود به علاوه با کمبود روی سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهای مسری زیاد تر رخ می دهد.
توصیه متخصصان تغذیه برای نوجوانان ، مصرف روزانه ۱۵۰ گرم گوشت ، نصف تا ۱ لیوان حبوبات پخته ، ۲ تا ۳ لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان است.
نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامینها و املاح ، طبق دستور و مصرف هفتگی آهن ، رشد قدی شان را بهبود بخشند. پس توصیه می شد کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد ، بادام ، بادام زمینی و گردو بخورند .
غذاهای دریایی مثل ماهی ، میگو ، جگر و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان دارند.
یک نکته بسیارمهم در افزایش قد ، انجام فعالیت های ورزشی است . هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزشهایی مثل بسکتبال ، والیبال ، شنا ، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفید اند.

باورهای غلط درباره افزایش قدباورهای غلط درباره افزایش قد- این روزها وقتی می ‌خواهند درباره زیبایی و جذابیت کسی بپرسند، معمولا علاوه‌ بر فرم صورت، چهره، رنگ چشم و مو، سوال دیگری هم می ‌پرسند: ” قدش بلنده؟ ” شاید به همین دلیل باشد که خیلی‌ ها برای چند سانتی‌ متر بلند تر شدن حاضرند کفش ‌های پاشنه ۱۰ ‌سانتی ‌بپوشند و از انواع ماساژورهای کف ‌پا استفاده کنند و حتی گاهی استخوان پای ‌شان را با جراحی بشکنند و چند ماه خانه ‌نشین شوند تا اندکی قد‌ بلند تر به‌ نظر برسند.

باورهای رایج اما نادرستی که درباره افزایش قد در بین مردم رواج دارد، یکی دو تا نیست. دکتر فرزاد کارگرزاده، متخصص و جراح ارتوپد و مدیر‌گروه بخش ارتوپدی بیمارستان طرفه، ما را با ۶ مورد از این باورهای غلط در مورد افزایش قد آشنا می ‌کند.

باورهای غلط درباره افزایش قد

۱- از آن جایی که قد بچه‌ ها به قد والدین ‌شان می ‌رود، هیچ پدر و مادر کوتاه‌ قدی نمی ‌توانند فرزندی قد بلند داشته باشند.

البته قد ‌بلندی و قد کوتاهی بیشتر یک پدیده ژنتیکی و ارثی است تا اکتسابی، اما این دلیل نمی ‌شود که هر کسی که والدین قد کوتاهی داشته باشد محکوم است به کوتاهی قد . قد متوسط یک فرد به ‌صورت ژنتیکی به قد متوسط پدر و مادر خودش می ‌رود و انتظار نداریم پدر و مادری که قد ۱۵۰ سانتی ‌متری دارند، فرزندی با قد ۱۷۰ سانتی‌ متر داشته باشند ولی با ورزش و تغذیه مناسب در سنین مناسب می ‌توان قد کودکان را تا ۱۰ سانتی ‌متر بلندتر از آن ‌چه هستند افزایش داد.

اگر ما در سنین قبل از بلوغ منحنی‌ های رشدی فردی را رسم کنیم و ببینیم این منحنی ‌ها نشان می ‌دهد که قد کودک با استاندارد هایی که سازمان بهداشت جهانی برای قد او در این سن در نظر گرفته، کوتاه ‌تر است باید به بررسی علل این کوتاهی قد بپردازیم؛ یعنی باید برخی از هورمون‌ ها و بیماری‌ ها را در آن فرد بررسی کنیم.

هورمون‌ های غده تیروئید و هورمون‌ های جنسی باید بررسی شوند تا اگر میزان این هورمون‌ ها دچار اختلال است درمان‌ های لازم آغاز شود تا به کوتاهی قد او در بزرگسالی منجر نشود و باید قبل از بلوغ او دارو درمانی را آغاز کنیم.

ولی اگر قد فردی متناسب با قد متوسط والدین ‌اش است ولی باز هم اصرار به قد ‌بلند تر شدن دارد،‌ ممکن است فرد دچار نوعی استرس و فشار روحی باشد. در این شرایط، بهتر است قبل از انجام جراحی افزایش قد یا هر روش دیگر، یک مشاوره روان‌ شناسی روی فرد انجام گیرد. چون حتی با افزایش قد هم مشکل او برطرف نمی ‌شود و فردا به دنبال جراحی بینی، لب و… می ‌رود.

۲- اثر ورزش برای افزایش قد بچه ‌ها، بیشتر از آن که واقعی باشد، تلقینی است.

این ‌طور نیست! اگر همه چیز از نظر هورمونی و خانوادگی طبیعی باشد، با یک ورزش و رژیم غذایی مناسب قبل از بلوغ می ‌توان برای افزایش قد به نوجوان کمک کرد که حتی تا ۱۰ سانتی‌ متر بلندتر شود. در این روش افزایش قد بدون هیچ عارضه ‌ای قد او بلند می ‌شود و به آرزویش هم می ‌رسد.

در دختران، بلوغ در ۱۴ تا ۱۵ سالگی رخ می‌ دهد و در پسرها در ۱۶ تا ۱۷ سالگی. ورزش در سنین ۱۰ تا ۱۶ سالگی می‌ تواند به نوجوانان کمک کند تا قبل از بلوغ رشد قدی خودشان را انجام دهند.

چه ساعتی میاد وقتی که من خوابم برده و دارم خواب هفت پادشاه را می بینم

عجب شبی بود اون دستهایش را سعی میکرد به من نزدیک کنه .وقتی تنها در خانه بودم و از پنجره اتاق که فقط یک پنجره داشت و به آسمون نگاه می کردم با خودم گفتم یعنی اون امشب میاد اگر بیاد چه ساعتی میاد وقتی که من خوابم برده و دارم خواب هفت پادشاه را می بینم یا اینکه زود میاد همان ساعتهای اول شب اون اگه امشب بیاد ظاهرش چه شکلیه همونیه که همه میگن یا این که یه شکل دیگه هست البته این اتاق من نبود و من قرار بود چند شب و روز در آنجا باشم تنهایی و اتاق خالی و انتظار اومدن اون هر لحظه هیجانم بیشتر و بیشتر می شد یاد داستان های آلفرد هیچکاک افتاده بودم با هر صدایی فکر می کردم اون خودشه و من باید بیدار می موندم در اتاق ان شب کلید نداشت هر چند در اتاق هم چیز خاصی نبود و این زن و شوهر به من گفتند ما داریم میریم ماه عسل مسافرت جون تازه ازدواج کرده بودند تو مواظب باش  دزد نیاد اما من بیشتر از همه از جن می ترسیدم اگه بیاد اون چه شکلیه و میگن میتونه از دیوار هم عبور کنه نیمه های شب از خواب بیدار شدم پشت در یک سینی گذاشتم اگه ناگهان کسی در رو باز کرد اومد داخل صدا بخوره بیدار بشم و با هم بجنگیم یا اینکه اون فرار کنه در حیاط خانه ناگهان 5 تا انگشت دیدم که به یک دست وصل بود اما این انگشتان دراز لاغر و جا به جا می شدند از ترس رنگ و رویم رفت می خواستم داد بزنم گفتم شاید کسی صدای منو نشنوه و اون بیاد و به من حمله کنه اون چه موجودی بود سایه اش را خوب نگاه کردم دیدم اون درخت انجیر هست که برگش را باد می زنه و کوتاه بلند میشه خندیدم گفتم دیدی جنی تو کار نیست جینی به همین راحتی هم نمیاد پس راحت شبها خوابیدم و هیج اتفاقی هم نیفتاد.  armin3d.com   جوکها و داستانهای واقعی 

در کمتر از 6 ماه قد بلند شویم حتی برای ادمهای سن بالا مقدار رشد بستگی به بدن

در کمتر از 6 ماه قد بلند شویم حتی برای  ادمهای  سن بالا مقدار رشد بستگی به بدن اون ادم داره سنهای بالای 40 سال 60 سال همه میتونند چگونه در سن بالا حتی بالای 50 سال افزایش قد داشته باشیم تا 20 سانت هر انسانی دوست داره قد بلند بشه و اگر قد فردی کمتر از 1.66 سانتیمتر باشه احساس خوبی نداره و نمیتونه در  اجتماعات شرکت کنه و دوست نداره فردی که قد بلندتر از خودش هست اما کودن تره نگاه کنه و همیشه میگه آخه این قد داشته باشه من نداشته باشم هر آدم قد کوتاهی همیشه حداقل 3 سانتی متر دوست داره بیشتر بشه یعنی اگر  فردی قدش 1.52 سانت باشه اون 3 سانت برایش به اندازه 10 سانت هست افزایش قد و بلندتر شدن به صورت طبیعی بهتره فرض کنیم یک شخصی دوست داره 10 تا 20 سانتیمتر قدش بلندتر بشه یکی از بهترین کارها که 20 سانتی متر قد رو بلند میکنه در کمتر از 6 ماه باید دکترها این علم رو یاد بگیرند که ادمها رو که بلوغ شدن بلوغشان را از بین ببرند و دوباره اون ادم از نو بلوغ بشه در این صورت خواهیم دید که افزایش قد به صورت نرمال انجام خواهد شد. 

چه پیشرفتی کردی کم گوی گزیده گوی چون مروارید اروپاییها اصلا حرف نمی زنند

گفتم این همه حرف زدی کجای دنیا رو گرفتی چه پیشرفتی کردی کم گوی گزیده گوی چون مروارید اروپاییها اصلا حرف نمی زنند سالم و سرحال هم هستند  یکی منو دید گفت از صبح تا حالا با هیچکسی حرف نزدم گفتم حاج آقای عزیز و لذیذ اینکه چیزی نیست در اروپا آدمها 2 ماه به 3 ماه با کسی حرف نمی زنند از کدام شهر اومدی گفت از رامسر گفتم خوب عزیز من اینجا کسی تو رو نمی شناسه اصلا حرف زدن خالی چی فایده ای داره اینجوری که راحتتری همه این گرفتاری ها به خاطر حرف زدن بوجود میاد تازه میخوای یکی رو پیدا کنی که همسن و سالت باشه با اون حرف بزنی صحبت کنی به جای اینکار برو تو رستوران سفارش یک غذای خوشمزه ششلیک بده همین خودش میشه حرف زدن بعدش ادم با خرف نزدن مشکلی پیدا نمی کنه خیلی ها هستند ساعتها پشت کامپیوتر میشینن و دوست هم دارن اوقات وقتشون اینجوری پر بشه دنیا الکترونیکی شده تو از نسل قدیم هستی که همه از بیکاری دور هم جمع میشدین خرف میزدین 4 ساعت با حرف زدن وقتتون پر میشد حرفهایی که بیشتر  وقتها  پشت سر گویی این و اون هست و حس حسادت رو پرورش میدین در اروپا ادمها به جای حرف زدن عمل می کنند حالا اگر احساس نیاز به گفتگو داری میتونی بری پارک بشینی و یکنفر که همسن و سال تو هست به اون یکی 2 نگاه  کن اگر اون هم از تو خوشش بیاد میاد کنارت میشنه مهربانتر بشینین ولی فوری  دوست نشی ها یکمی اول خوش و بش کن ببین ارزش دوستی حرف زدن داره یا نه از کجا معلوم شاید مثل یه زن و شوهر با هم خیلی خیلی دوست شدین و برای هم حرفهای  عاشقانه زدین بله جاج اقا این حرف را قبول کرد و رفت در پارک نشست بعد از چند دقیقه دوستی همسن خودش رو یافت و با هم به طرف خانه برای صرف چای و شیرینی رفتند و یه چشمکی هم به من زد و ابراز خرسندی کرد گل گفتند و گل شنیدن  و انها سالها به خوبی و خوشی در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی کردن پیرها عاشقانه تر زندگی میکنی خوب من برم گربه ام رو ببوسم .....